یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، جهت‌دهی،‌ پشتیبانی و ایفای نقش حمایتی،‌اساس طرح مردمی‌سازی فرهنگ عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جمع روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: سیاست و راهبرد دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی و و به تبع آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال گذشته مبتنی بر مردمی‌سازی فرهنگ و عدالت فرهنگی بود و سعی ما در استان نیز اجرای این دو راهبرد در تمامی فعالیتها بوده است.

وی افزود: در مردمی سازی فرهنگ ما به صورت متولی ورود نکردیم و با ریل گذاری و جهت دهی و پشتیبانی سعی در اجرای طرح داشته ایم.

بلاغی تصریح کرد: ضریب بهره‌مندی فعالیتهای مردمی در حوزه بودجه‌ای اداره کل در این مدت از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد ارتقا یافته و ما ۸۰ درصد بودجه را در اختیار جریانهای مردمی قرار داده‌ایم.

وی به فعالیت قرارگاه شهید آوینی اشاره کرد و گفت: با تزریق اعتبارات این قرارگاه زمینه برای پیشرانی فعالیت شهرستانها فراهم شده و در شهرستانها بسیاری از جشنواره‌های فرهنگی و هنری احیا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به اجرای دو دوره آموزش رایگاه هنر اشاره کرد و گفت: دور ال در شش شهرستان و دور دوم در ۳ شهرستان کم برخوردار با حضور بیش از ۳۰۰۰ علاقمند اجرا شد.

وی همچنین اجرای طرح "یکصدا ایران" را از دیگر طرحهای محرومیت زدایی عنوان کرد.

حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ،‌رسانه و قرآن در قالب طرحهای مختلف معیتشی از دیگر مواردی بود که بلاغی در راستای اجرای طرحهای عدالت فرهنگی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha